20 Şubat 2015 Cuma

küçük arı

küçük arı, yazarın okuduğum ikinci kitabı. ilki kundakçı adında polisiye tarzında bir kitaptı (kapağında balon olduğu için tercih etmiştim :p) ve benim için vasat olarak kalmıştı. bu kitabın namını duymuştum biraz, duygusal bir kitap olduğunu biliyordum,biraz khaled hosseini tarzında bir kitap. ingiliz bir çiftin, evliliklerini kurtarmak adına savaş içinde olan nijeryaya tatile gitmeleriyle konu başlıyor. kitabın kahramanı küçük arı ile sahilde, pek te hoş olmayan bir şekilde tanışıyorlar. sonra küçük arı'nın nijerya'dan ingiltere'ye kaçıyor, mülteci kampından da bi şekilde kurtulunca tek tanıdığı insanları arıyor. bulduğunda da kitabın dönüm noktası ile karşılaşıyor. sonraki süreçte, sarah'ın hayatına girişi anlatılıyor. devamında olaylar, olaylar. yazar, sık sık geçmişe giderek bize olayların nasıl gerçekleştiğini anlatıyor. kitabı bazen küçük arı bazen de sarah seslendiriyor. kendi analizlerini, duygularını, korkularını, seçimlerini anlatıyorlar. savaşın acımasızlığı, çaresizlik, ayrımcılık, ırkçılık, acıtıcı bir şekilde vurgulanmış. küçük arı 16 yaşında fakat yazar bunu açıklamazsa asla anlaşılamayacak olgunlukta. işte işin gerçek kısmı bu, ne kadar yaş alırsan değil ne kadar yaşarsan olgunlaşırsın. kitaptaki olaylar ve kişiler gerçek değil fakat çok çok yalan da değil. kitaptaki gibi petrol yüzünden iç savaşlar olmuş, insanlar ülkelerinden kaçmış, mülteci kampları, sınır dışı edilmeler olmuş. zaten okurken evet bunlar gerçekte yaşanmıştır diyorsunuz biz yaşamasakta tanıdık gelen hikayeler. maalesef, benim için çok sürükleyici olmadı, okunası çok kolay bir kitap değil zaten elimde iki hafta kaldı. onun haricinde yazarın üslubu, hikayelendirmesi güzel ve gerçekti. her ne kadar hep mutlu olmak istesek te mutluluk sürekli olan bir kavram değil sanırım.

4 yorum:

  1. petrol savaş.... ben bir ayda ancak bitirirdim sanırım :D

    YanıtlaSil
  2. bir savaş kitabı değil sadece izlerini taşıyor çok sürükleyici değil ama bende de sorun var bugünlerde zor okur oldum :(

    YanıtlaSil
  3. güçlü devletlerin yaptığı sömürge ve sömürgenin hayatlarında bıraktığı izlerle yaşamak zorunda olanlar. çok güçlü bir anlatım oldukça duygusal ve etkileyici okurken çok etkilenmiştim

    YanıtlaSil
  4. evet, gerçekten etkileyici, hele de gerçek olabilmesi.

    YanıtlaSil