15 Ocak 2015 Perşembe

gizli anların yolcusu

ayşe kulin okumayı severim, genellikle sürükleyici bir dili var, ee benim için de sıkılmamak pek mühim. bu kitabı ve bora'nın kitabını pek merak ediyodum, gizli anların yolcusunu okuyunca boranın kitabını da okumak farz oldu pek tabi. neyse kütüphanede bulunca aldım hemencecik, okumaya başlayınca da kısa bi sürede bitirdim zaten. ayşe kulin, insanları anlatmayı pek seviyo, olayların içinde, kahramanların krakterlerini, hayatlarını, aşklarını daha bi vurguluyor. bu romanda da bize aslında ilhami'nin hayatını ve hayatında olan ve giren diğer insanları anlatıyor, kısım kısım bir diğeri ağır basıyor, sürekli aynı karakterde asılı kalmıyo, bu da sıkmıyo adamı. işte bu ilhami, basım işi yapıyo, evli ve çocuklu oldukça da mutluymuş ama yaşadığı bişi hayatını altüst etmeye yetmiş. işte zor, boğucu hayatında bir renk mi arıyo yoksa tuzağa mı düşüyo nası oluyosa, aşklar, kıskançlıklar giriyo hayatına. karısı, kızı, sevgilisi, ortağı zavallı adam uğraşıp duruyo ama sonra gerçek aşkla tanışıyo, tüm hayatını değiştirmeye göze aldığı gerçek aşkla. ayşe kulin bize aslında bir aşk arayışını, diplerde olan bi adamın tekrar yükselmesini anlatıyo, pek de güzel anlatıyo. kitabın benim için olumsuz tek yönü ise günümüz hükümetine bolca giydirmesi, yani bu baskıcı dönemde bunu okuyunca, sıktı biraz, siyasi bölümleri. yani bu kadar da abartılmaz ki, kesinlikle bizim gözlerimiz farklı, anlayışımız farklı, hislerimiz farklı. eğer gerçekten de böyle baskı altında hissediyolarsa kendilerini gerçekten yazık onlara. ama biraz kendilerini kandırıyolar bence (: öle işte benim için geçer not aldı, güzel bi anlatımı vardı her ne kadar tipik bir hikayesi olsa da. bora'nın kitabı çok daha ilginç ve dikkat çekici gibi.

12 yorum:

  1. Biraz on yargim var Ayse Kulin e ama bu yorumun ve kitabin adi icimi isitti ilk Ayse Kulin kitabim olmaya aday olabilir :)

    YanıtlaSil
  2. fena yazmıyor aslında en azından üslubunun tadına bakarsın (:

    YanıtlaSil
  3. Ben ayşe kulinin gece sesleri kitabını okuduktan sonra delirdim bi daha da tek kitabını okumadım
    Kitapta karakterin kızının kapalı arkadaşı var ve üniversiteye almıyorlar
    kız da arkadaşına destek olmak istiyor ama anne söyle diyerek için vermiyor
    senin onlara destek olman üniversiteye öyle girmelerini sağlaman onları zorla kapatan erkeklerin ekmeğine yağ sürmüş olacak!!!!
    Delirmistim !

    YanıtlaSil
  4. evet, ben de okumuştum, o zaman neredeyse türk yazar okumamak lazım
    ya da genelde okuduğum her yabancı kitapta islamiyetle alakalı bir taş buluyorum, kısacası işimiz zor (:

    YanıtlaSil
  5. Ayşe Kulin nedense kütüphanemden hep uzakta kalmıştır.Ama sizin yazınızın üstüne bu kitabı temin edeceğim yalın ve içten bir yorum olmuş kitap için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. genelde çok çok yalın yorumluyorum zaten (: teşekkürler.

      Sil
  6. Hadi bana bir kitap öner icimdeki üzüntüyü acıyı birazda olsa unuttursun olurmu :/

    YanıtlaSil
  7. yorumunu okur okumaz aklıma martı geldi livingston'dan. sende ne kadar etkili olur bilmiyorum ama ben çok etkilenmiştim, okumadıysan oku derim.

    YanıtlaSil
  8. Bu kitap ilk çıktığı dönemler okumaya başlamıştım ama içim parçalandı yarım bıraktım.Hala sonunu merak ediyorum

    YanıtlaSil
  9. sonu şaşırtıcıydı, tam hatırlamıyorum ha, aşk işleri karışmıştı, bazı planlar, oyunlar felan.

    YanıtlaSil