28 Kasım 2014 Cuma

cinayetin simyası

kapakta agatha christie' yi aratmayacak bir polisiye diyor, bence gayet iddialı bir tanıtım. baş karakterimiz gerçekte de yaşamış olan ilk kadın gazeteci gibi bişi. nellie, çok güçlü, ne istediğini bilen, asla pes etmeyen, cesur bir kadın. bu kadın, gazeteci olmak için büyük çabalar veriyor ee zamanında çok zor tabi kadının hiç değeri yok bi de gazeteci olsun. patronu da ünlü pülitzer, kadın işini sağlama almak için bir akıl hastanesini araştırmak için kendine deli süsü verip içeri postalıyor kendini. orada incelemeler yaparken kadınların ortadan kaybolduğunu görüyor ve doktoru yakalamaya çalışırken yangın mangın puf oluyor, aynı tür cinayetler farklı ülkelerde görülünce nellie, işin peşine düşüyor ve kendini pariste buluyor. paris te ne paris kimi ararsan orada. ünlü yazarlar, şairler, ressamlar kitapta mevcut. nellie'ye yardım eden erkekimiz misal jules verne (hani seksen günde devrialem felan), oscar wilde ve türlü isimler. paris te bir karışık, isyanlar, anarşistler, üstüne bir de salgın hastalık şehri esir almış. nellie, bu kadın cinayetlerinin peşindeyken, salgın hastalıkla mücadele, dönemin politikası, insan ilişkileri pek güzel işleniyor. verne ve nellie'nin üslubu pek keyifli, bir birlerine takılmaları, imalı lafları eğlendirik bi de aşk meşk var daha ne olsun. bunlar katilin peşinde katil bunların peşinde, doktorlar salgının peşinde, kim dost kim düşman böyle olaylar. geçekten farklı kurgulanmış, kaliteli, çerez kıvamında olmayan bir kitap. ha hep olumlu anlattım ama benim için çok sürükleyici olmadı belki benimle alakalı da olabilir. beğendim.

8 yorum:

  1. bu kitabı muhtemelen okumam, sıkıcıymış gibi geliyor :) Bitmesine de sevindim. Bide şu arka planını değiştirsene ya, korku filmi gibi :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak şimdi övdüm hep sıkıcı dedi (:
      ben gibi korku, gerilim severi yansıtıyo da ne güzel
      çok tembelim yahu, bi ara ayarlarım gül harına yavrum.

      Sil
  2. Agatha pek bir severim ben. Paris de yildiz geçidi yapmis yazar daha ne işte :D

    YanıtlaSil
  3. aynen öyle yapmış, farklı bi kurgu oluşturmuş. agatha, zamanının kraliçesi pek tabi.

    YanıtlaSil
  4. sürükleyici değildi ama beğendim cümlesine gelince olydan koptum :) zaten kitapta alamıyorum bir kaç ay.

    YanıtlaSil
  5. yaeee, güzel kitap ta diğer polisiyeler gibi hüppp diye okunmuyor, kaliteli yani (:

    YanıtlaSil
  6. Polisiye okuyamiyorum ben ya yok sarmiyo ama cehennem dan brown cok citir cerezdi oyle akici olursa anca okuyabilirim mesela kaiken i bir turlu bitiremedim bnde biraktim :)

    YanıtlaSil
  7. çoğu polisiye çerez kıvamındadır, çok polisiye okuyamayan biri çok zorlanmaz. ama işte sık okuyunca da hep aynı şeyleri okuyosun, sıkıcı oluyor o zaman kalite arıyosunuz. kaiken'i bu hafta okumayı planlıyorum dediğin gibi pek beğenilmedi oysa grange çok iyidir bakalım nasıl çıkacak.

    YanıtlaSil