11 Haziran 2014 Çarşamba

bin muhteşem güneş

itinayla kaçındığım yazarlardan birisiydi kendisi. uçurtma avcısını okumayı sürekli olarak reddetmiş bir bünyem var. onu okumadım, bunu okudum öyle de malım. çoğu kişinin okuduğunu düşünüyorum, okumasa bile herkesin bir fikri var benim de olduğu gibi. o yüzden hiç elim gitmiyodu. kitaba kısaca değinirsem, savaş içinde olan bir ülke, öncesi ve sonrası. savaşla yaşayan, büyüyen çocuklar. iktidarın, gücün değişmesiyle paralel değişen hayatlar. önce meryem'i izliyoruz, onun çocukluğu, baba aşkı, garip annesi, yanlış tercihi sonucunda çocukluğu acı bir şekilde bitiyor, evliliği, mutluluk için elinden geleni yapması ve hayatına giren bir kadın. leyla, romanın diğer kahramanı, onun hikayesi de aynı şekilde çocukluğu ile başlıyor, daha güzel bir çocukluk, hayaller, beklentiler, korkular, hüsranlar, kayıplar buna ilave olarak gerçek bir aşkı da tadıyoruz ve leyla ile meryemin ortak hikayesini okumaya başlıyoruz, birbirlerini tanımaları, soğukluk, sonrası ise çok sıcak. savaşın, kötü insanların yıktığı yaşamlar, yine de umut hep var, yeşermeye devam ediyor. okurken yahu bir insan, başka bir insanın kaderini, hayatını nasıl belirleyebilir diyor insan. sen de kulsun, diğeri de, seni ondan üstün kılan ne? erkek olman, güçlü, zengin olman evet malesef. işte okurken bol bol küfretmenize sebep oluyor yazar bey. bi insanın başına daha ne gelebilir ki dediğiniz an sorunun cevabını hemen öğreniyosunuz. gerçek dünya da böyle değil mi? zaten roman, bir hayal ürünü değil, oldukça gerçek, yaşanan ve yaşanmaya devam eden gerçekler. ama umut hep olmalı, bizim için de, umut biterse biz de biteriz. güzel anlatılmış, acınası hayatlar var kitapta, sadece şükretmek için bile okunabilir.

10 yorum:

  1. kiatp da drama dayanabiliyorum neyse ki :D yoksa epey güzel kitaptan mahrum olurdum halid hüseyin gibi :)

    YanıtlaSil
  2. bence kitaplardaki dram daha fazla etkiliyor insanı ya da beni demeliyim. daha çok bağlanırım karaktere, canlandırmayı kendim yaptığımdan mıdır bilmem daha bi işler içime ve hep daha gerçek olur kitaplar.

    YanıtlaSil
  3. Bnmde bunyem bu kitabi okumayi reddediyor hep :))) drama dayanamam kitapda ya biliyorum kendimi :)

    YanıtlaSil
  4. benim gibi erteleyip sonra okursun sen de (:

    YanıtlaSil
  5. Çok iyi bir yazar bu. Üç kitabını okudum ve üçüne de ayrı bayıldım :) Dram mram iyi gidiyor valla :)

    YanıtlaSil
  6. uçurtma avcısını okumalısın

    YanıtlaSil
  7. çok kasıyorum okumayacağım diye, bakalım (:

    YanıtlaSil
  8. Dram benimde bünyemle oynar.

    YanıtlaSil