28 Mayıs 2014 Çarşamba

gözlerini sımsıkı kapat

adı nasıl da güzel çok sevdim adını. bir seri kitabı kendisi, kahramanımız emekli polisimiz gurney. üçüncüsü daha çevrilmedi sanırım, belki de çevrilmiştir bilmiyorum. ilk kitabı okuduğum ve beğendiğim için bunu görünce çakıldım pek tabi. konusu, süpersonik insan olan dave, geçen kitapta başına açtığı işler nedeniyle böyle bir çiftlik hayatına geçiş yapmış olup, sıkıntıdan patlamaktadır, ta ki eski bir meslektaşı kapısını çalana kadar. çok alengirli bir cinayet oluyo, çok zengin ama tuhaf bi hatunu düğün günü diğer tarafa postalıyorlar. normal polisler işin içinden çıkamayınca, kızın annesi, para da bok gibi, işin uzmanına  başvuruyor. sevgili dave, karısıyla yaşadığı problemlere rağmen kabul ediyor işi. bizim de uzun yolculuğumuz başlamış oluyor böylece. konu hakkında pek bişi anlatmıycam, işte baştan katilin belli olduğu doğrultusunda ilerleyen bir kitap. ama olay örgüsü pek karışık işlenmiş, işin içine sapık ruhlu kurbanlar da dahil oluyor, sebepler ve sonuçlar birbirine bağlanıyor. kitabın bende bıraktığı etkiye gelecek olursam, bir önceki kitaba ve genel polisiyelere göre, konuya giriş çok uzuyor, neredeyse 100 küsürlerden sonra ancak bişiler anlatmaya başlıyor, ayrıca sayfa sayısı çok fazla ve yarısından sonra biraz daha sürükleyici olabiliyor. aklından bir sayı tut, çok daha iyi anlatılmış ve çok daha akıcıydı bana göre. bilmiyorum belki ben kolay adapte olamadım. bence bağlantılar zayıf kaldı, çok önemli görünen detaylar basitçe açıklandı, misal dave'e bi adam musallat oluyo, onun gibi profesyonel o faka nası basıyo bi de sonucu yok. çok önemli bir bölüm olarak alınıyor ama fos. diğer kitapla ortak bağlantı vardı, üzerinde durulmadı, çizme olayı vardı, bence komik bi şekilde açıklandı, cinayet silahıyla alakalı şey de tatmin edici değildi, ayh hele sonunda olan atraksiyonlar. şahsen adamın ilk kitabı çok satanlara girsin, ikinci kitabı böyle olsun. bazı olumlu yorumlar da okudum çok tuhafıma gitti açıkçası. tamam çok ezikledim, ne kitaplar okudum, o kadar da kötü değil :p ne olursa olsun adamın üslubu güzel bak yalan konuşamam (:

2 yorum:

  1. ben ilk kitabınıda yarım bırakmış biri olarak yorum yapamayacağım :D

    YanıtlaSil
  2. hea onu okumadıysan zaten hiç bulaşma, ben ilkini sevmiştim ya.

    YanıtlaSil