27 Mart 2014 Perşembe

kaplanın karısı

kaplanın karısı, hem adıyla, hem ödüllü olmasıyla hem de yazarının benden küçük olmasıyla dikkatimi çekti. nasıl anlatacağıma dair bir fikrim de yok. sanırım başrollerimiz; natalia ve dedesi. yani kitapta, anlatılan bütün hikayeler bu kişiler, onların yaşadığı zamanlarla ve insanlarla ilgili. kitapta pek çok karakter anlatılıyo, pek çok hikaye var. ölemeyen adam, kaplan, kaplanın karısı, kazanlar gibi. kitabın geçtiği dönem ve daha da öncesi savaş yıllarında geçtiği için, kitapta savaşın izleri de var. bolca türkler geçiyo çünkü konum balkanlar, yugoslavya, bosna herkes felan var. bosna savaşının olduğu dönemde müslümanlar da geçiyo ve yazar müslüman karşıtı değil. savaş anlatılmış ama siyaset yapılmamış kitapta ya da ben anlamadım (: ben bu kitabı okurken araya üç kitap sokuşturdum yani kesinlikle sürükleyici bi kitap değil. ama inat ettim ve bitirdim, çünkü yarım bırakılacak bir kitap da değil. işte içinde küçük bir kız çocuğun gözünden hikayeler var, hayal gücü çok geniş olan küçük bi oğlanın hikayeleri, onların büyümüş halleri ve hatıraları var. böyle ağır ağır okunabilecek bi kitap.

2 yorum:

  1. böyle bir şeyler öğrenebileceğimiz içi dplu dolu kitaplar neden bu kadar ağır ilerliyor,yazı dili neden bu kadar kötü :/

    YanıtlaSil
  2. bazıları tadından yenmiyor ama çoğunluğu zor ilerliyor maalesef.

    YanıtlaSil