10 Aralık 2013 Salı

kızıl nehirler

itiraf ediyorum ki kızıl nehirler grange'nın okuduğum ilk kitabı. nedense daha doğrusu kurtlar imparatorluğu yüzünden uzak durdum çünkü bi kuzende vardı ve elden ele gezdi çok anlatıldı, popülerliği yüzünden sanırsam  tercih etmedim, az malımdır da. yine bir kütüphane alan talanımda buldum kendisini, aa bitanecik okuyayım bari dedim. kitabın arkasından öğrendiğim kadarıyla filmi de var kendisinin hemi de jean reno'nun. öncelikle polisiyelerde dedektifleri sevmek pek mühim, böle serseri, espirili, çapkın felan fişman oldumu tamamdır. işte ana karakterler olan iki tadından yenmez dedektifimiz var. roman aslında iki ayrı yerde iki ayrı konu ve dedektifle ilerliyor fakat sonra tabi ki yollar çakışıyor (mu)? niemans, yaşını başını almış, tecrübeli, bilgili, sıkı ama şiddet sorunu olan bir polis, bir maçta görevliyken başına bela açıyo ve biraz da ordan uzaklaştırılması için uzakta, küçük bir yerde meydana gelen ilginç bir ölümü çözmek için görevlendiriliyor.kasabamız bünyesinde üniversite barındıran, içe kapanık bir yer bu üniversitede çalışan kütüphaneci acaip bir işkence çektirilerek ve daha da manyak bir şekilde öldürülüyor, niemans da zavallı garibim iş başa düşüyor mecbur araştırıyor. diğer tarafta ise, küçük bir yerde çetelerin arasında yetişmiş, onlarla iç içe olmuş fakat onlar gibi olmamış bir mağripli, arap, kulağı küpeli, saçları rastalı, dövüş kabiliyeti on numara bir polis. karim abdouf, çetelerden kendini kurtarmak ister ama o kültürden uzak kalmak istemez öle böle polis olmaya karar verir, hem arap olması hem kişiliği hem serseri olması beni benden aldı. ama bu zavallıma da bi görev verdiler kabul etmedi, zaten arap takıklar böle küçük tek olayın minik hırsızlıklar olduğu bi yerde görevlendirdiler. ama işte o yerde ilginç bi şekilde bir biriyle alakalı hırsızlık gibi görünen olaylar olur. okula girilir, kayıtlar çalınır, bir mezarlığa girilir felan. karim işin içinde pis şeyler olduğunu anlar ve önemsiz görünen vakayı irdeler ve küçük bi çocuğun peşine düşer, neler neler. bu esnada cinayetler devam eder, olaylar arasında bağlantılar kurulur, çıkarımlar yapılır, şüpheliler araştırılır, bulunur, ters köşe olunur felan. anlatım oldukça seriydi, fena bi kalınlığı yok ve kısa sürede akıp gidiyo kitap. eğer bir polisiye okuyosanız o sayfalar peş peşe çevrilmeli, işte bu da öyle bir roman. sevdim, ilgilenene tavsiye edilir.

4 yorum: