28 Eylül 2013 Cumartesi

fiyakalı filmler

sittin sene sonra birkaç film anlatayım dedim, hem de hepsi birbirinden mis. yılda bi kez yazdığımdan iyileri yazmak en mantıklısı olsa gerek. ilk sırada, miracle in cell no. 7 var. gerçekten de tam anlamıyla mucizelerin olduğu bir film. bir taraftan deli gibi kalbinizi acıtırken diğer taraftan içinizi ısıtıyor. hep ablamın suçu göz ucuyla bakarken kitlendim kaldım. esas adamımız, hafif zihinsel engelli bir baba, hem de nasıl baba çoğu insanın olamayacağı kadar mükemmel. filmin daha en başında senarist zaten ağzınıza ediyo, o yürek ezikliğiyle devam ediyosunuz filme. bir yanlış anlaşılma sonucu yong goo (tabi ki adına baktım), hapse düşüyor. adamcağız hem kızına aşık bi baba olduğu için (bu arada anne felan yok kız yalnız yani) hem de zihinsel sorunları olduğu için çok zorlanıyor, durumu anlamıyor felan. fakat onun da şansı düştüğü koğuş, koğuş arkadaşları onun için elllerinden geleni yapıyor, suçsuzluğun ispatlanmaya çalışılması, kızı ile buluşturma çabaları felan. işte biz bu hem acıklı hem komik hem de güzel süreci izliyoruz. film tam bir dram fakat tebessüm ettiren sahneleri de az değil. oyuncuların hepsi birbirinden başarılı, kaliteli isimler. başrol zati kendisi her türlü hayran olunacak bir oyuncu, performansı süper ötesiydi bence. harika bir diğer oyunculuk da küçük kız sergiledi ama nasıl tatlı nasıl yemeklik bişi, şaka gibi bu kadar küçük çocukların bu derece başarılı olması. sonuç: bol ağlamaklı, bol sevgi dolu, bol kalp sıkışmalı ama acaip güzel bir film.
bir diğer mis filmlerden biri de, sympathy for mr. vengeance, türkçeye haklı intikam olarak çevrilmiş. oyh aklıma gelince içim cızladı yine. başrolde sağır, dilsiz ve böbrek hastası olan ablasını kurtarmak için deli gibi çalışan bir adam var. adam ameliyat parası için bir ton ter döküyor lakin puşt düzen bozuk olduğu için böbrek sırasını daha zengin insanlar alıyor felan, o da böbrek bulmak için organ mafyasına bulaşıyor, az daha bok yoluna giderken avucunu yalıyor ve parasını kaptırıyor. pek adil olan dünya böbrek şansı sunuyor ama para yok, ee para bulmak için sevgilisiyle büyük büyük belalara bulaşıyorlar. bu arada keyifli sahneler izletiyorlar bize ama dram olduğu için acının da dibine vurduruyolar. yanlış anlaşılmalar, talihsizlikler, yok be artıklar ve bol bol kan mevcut filmimizde. filmin esas konusu intikam, hep birileri intikam almanın derdinde. filmin en güzel tarafı acaip şiddet içerikliyken çok derin sevgi unsurları barındırması, öyle bir garip işte. bu filmde iki uyarı var aşırı kan gövdeyi götürme durumu olmasının yanında az buçuk aşne fişne sahneleri de var (: filmde güzel ters köşeler vardı, beklenmedik olaylar, harika oyunculuk ve çok iyi bir senaryo vardı, kısaca pek çok sevdim.
araya acaip güzel bir çiftin romantik komedisini karıştırayım hep gerilim nereye kadar. very ordinary couple, başrolde aşık olunası le min ki var, ona da çok hoş bir hatun eşlik ediyor. aslında renkli rünklü bir konusu yok. şöyle ki ne senle ne sensiz durumu özetidir filmin. aynı yerde çalışan bu arkadaşlar uzunca bir süre çıkıyorlar ama kimse bilmiyor felan, bi ayrılıyolar, ortalık darma duman, bi barışıyolar cicim günleri felan, sonra kıskançlıklar, kavgalar, misillemeler, yeni arayışlar, bunalımlar. adından da anlaşıldığı üzere tipik bir ilişkiyi anlatıyor. ama adam acaip güzel olunca, kız da ondan geri kalmayınca bi güzel izliyosunuz filmi, evet harika değildi ama çok gerçekti (:
son olarak adamı öldürebilecek kıvamda olan lee byung ustanın filmi, a bittersweet life var. adama usta demiyeyim, öldüren cazibe demiyim de ne diyim a dostlar (: bu film çok uzun zamandır aklımdaydı, geri kalanlar gibi. film, bildiğin mafya filmi. bu tarz filmlerle pek çok benzer noktası var, ayrıca ayırt edici bir senaryosu da yok ama lee byung var (: yok yok kötü değil. bizimki patronun sağ kolu kıvamındadır, aslında her şey yolundadır ta ki patronu ondan sevgilisini takip etmesini isteyene kadar.  sevgili de taş shin min, filmde kendisi zilligillerden olup, korkmayıp hovardalık ediyor, bizimki de bu durumda bir karar veriyor, hah o karar bunun başını yakıyor pek tabi. bu noktadan sonra iki üstte anlattığım film gibi intikam olayı devreye giriyor, herkes birbirinin peşinde, yakalayan ve sona kalan kazanır (: byung ve mafya olunca tabi bu filmde de şiddet var ama öyle ıykk dedirten cinsten değil. film mafyatik ama duygusal da yani, kazık yemeler, yenilmeler, ölüm hissiyatı, aşk kırpıntıları, içlenmeler felan. bol duygulu adam da döktürmüş resmen, hisleri yüzünden akıyodu. film benim için geçerli ve güzeldi ama bu korelilerin mafya filmleri beni benden alıyor, adamlar mafya ama hep dövüş hep bıçak anasını satayım nası mafya bunlar ya. gerçi sonra silahlar giriyor devreye ama, bin kişi var bi adamda silah var, komik, gerçekçi değil. biraz da ölümsüzlük var, adamlar ölmüyoo arkadaş (: ama ben bu kusurları gördüm mü tabi ki hayır. şaka bi yana bi adam yaralandıkça, bakımsızlaştıkça daha güzel nasıl olur bunun bi izahı felan olmalı. adam evlendi barklandı terbiyesiz ben (: buradan bekarlara sarkmanın serbest olduğunu çıkarımlıyoruz (: sustum.
görseller: twitchfilm.com, yeppudaa.com, bntnews.co.uk, en.wikipedia.org
 
 

8 yorum:

  1. miracle in cell no. 7.. bu film çok çok ama çok güzeldi.. zaten sulugöz bir insan olarak başından sonuna kadar ağladım :'(
    a bittersweet life.. bütün söylediklerine katılıyorum! lee byunga bakmaktan filmdeki abartıları görmedim bile :))
    bu güzel filmlerle yanyana yazdığına göre diğer ikisini de izlenecekler listeme alıyorum :))

    YanıtlaSil
  2. eğer kandan rahatsız olmuyorsan bunların arasında en iyisi bence haklı intikam onu kesin izle bence.
    byung'a bakmamak mümkün mü ya (:

    YanıtlaSil
  3. miracle ı bizim film club bensiz izledi :(
    burdan şikayet edeyim :)))
    ben de tek başıma izleyip ağlarım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım nabrut drama karşıydı nasıl oldu izledi
      izlerken yalnız olmakta fayda var, yoksa hıçkırıklar boğazında kalıyor insanın (:

      Sil
  4. lee min ki'nin filmini nasıl izlemem benn, hemen başlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni ya daha gözünden kaçmıştır (:

      Sil
  5. Le min ki 'nin filmine cesaret edememiştim pek güzel yorumlar yoktu sıkıcı demişlerdi ama şimdi kafam karıştı.
    Miracle ise of! çok iyiydi.o adamın gerçekten engelli gibi olması küçük kızın oyunculuğu diyorum daha da bişey diyemiyorum

    YanıtlaSil
  6. ya dediğim gibi harika film değil ama gerçek bi ilişki işte, izlenebilir bence.
    ben de başka bişi demiyorum (: filmdeki herkes çok çok başarılıydı gerçekten.

    YanıtlaSil