8 Mart 2013 Cuma

aklından bir sayı tut

neredeyse bir aydır kitap paylaşmadığımı farkettim. bu kitaba, kitap sitelerinde felan çok rastlamıştım, çok satanlardan olunca bi de kitabın kapağı ve adı da ilgimi çekince okunmalı demiştim. ama içeriği hakkında hiç bi fikrim yoktu nedense bana zar adam gibi bi kitap olduğunu düşündürtmüştü. aklından bir sayı tut tam da benim sevdiğim gibi polisiye çıkmasın mı yani istemeden bile polisiye okur oldum (: kitabımız john verdon'un ilk kitabı ve bir serinin başlangıcı. yazar beyimiz de harlan coben gibi bir dedektif serisi yapmaya karar vermiş. bakalım diğerlerini okumak ne zaman kısmet olacak. konusuna dönecek olursam, dedektifimiz gurney emekli olup keyfine bakmaktadır (burda da bana örümceği hatırlattı) ta ki eski bir arkadaşı (melery idi sanırım) kendisinden yardım talep edene kadar. aranacak şahıs bir not bırakmış ve bir sayı tutmasını istemiştir ne tesadüftür ki melery'nin tuttuğu sayıyı bilmiştir, böylece serüven başlar. sonra aynı olay tekrarlanır, kitap boyunca katili ararken aynı zamanda sayıların nasıl tahmin edildiğini de bulmaya çalışıyosunuz. işin kısası dedektif amca, arkadaşına yardım etmek isterken olayın içine karışıyor ve olay düğümlerini çözmeye çalışıyor. kendisine oldukça yardım eden karısı ve diğer polisler de vardır hikayenin içinde. kitap belki de 200 küsür sayfa olaya ancak giriş yapabildi, ondan sonra başka cinayetler, ip uçları, şahıslar girdi devreye. çok aşırı bir sürükleyiciliği olmasa da fena değildi. ben bu tarzdan hoşlandığım için beğendim, ama tarza ilgi duymayanların zevk alabileceği bi kitap değil belki de. olumsuzluklar olsa da tarafımdan beğenilmiştir (:

4 yorum:

  1. Ben de uzun zamandır okumak istiyordum ve bir süre önce kitap takası sonucunda kavuştum kitaba:)
    Paylaşımın için teşekkürler.
    Sevgiler.
    not: kelime doğrulamayı kaldırırsan yorum yazmak daha kolay hale gelecek:) zira 2 kez kodu girmek zorunda kaldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim
      hiç bi fikrim yoktu yorum olayı hakkında, sanırım düzelttim (:

      Sil
  2. bende 60 sayfasını okudum sonra bir boşboğaz bana bir delinin bu mektupları yolladığını yani kilit noktasını söyleyince kitabı bir kenara attım:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kötü olmuş (:
      ben de pek fazla şey bilmek istemem okuycam ya da izleyeceğim şey hakkında.

      Sil