25 Aralık 2012 Salı

anime aşkına devam

çekikçikleri izleyememe sendromum devam etmekte bu nedenle de animeye olan aşkım devam etmekte. uzun yıllar sonra izlediğim ilk anime dizi, ıtazura na kiss oldu. bu anime playful kiss'in animesiymiş, zaten ben de diziyi izlemediğim için bari animesini izliyim dedim. animede bir adet zeki, yakışıklı, sportmen kısaca bünyesinde bütün en'leri barındıran delikanlımız, bir adet de kendi halinde ne çok güzel ne de çok zeki olan kızımız var. bu kızımız irie'yi görür görmez kendisine aşık olup, ona aşk mektubu verme gafletinde bile bulunur. ve dizimiz böylece başlar sonra türlü tesadüflerle yollar keşisir ve dizimiz bir erkek nasıl elde edilir temasıyla devam eder. dizi de en çok delikanlının en umulmadık anlarda her delikten çıkan annesini sevdim. allah herkese böyle bi kayınvalide nasip etsin. anime komedi tadındaydı, çok ay ayy dedirtmese de izlettirdi kendini.


ikinci animem, kont ve peri / hakushaku to yousei idi. yeppudaa'da animeleri karıştırırken bir üyenin favori animesi olması üzerine tercih ettiğim bi dizi oldu. nasıl favori olduğunu da anlayamadım gitti. animede, bir peri doktorumuz ki bu lydia olur bi de kontumuz olan edgar var. edgar'ın mavi şovalye olabilmesi için kılıcı felan bulması gerekir bu yolda kendisine yardım etmesi için  lydia ile beraber çalışmaya başlarlar. böyle perili, peri dünyalı, aşklı, meşkli bişi. animede çok çok yakışıklı olan edgarı değil de raven ve kelpie'yi sevdim ben. ravenin efendisine olan bağlılığını, sadakatini ve resmen bi hızır oluşunu çok sevdim. kelpie'nin ise lydia'ya olan aşkını, o kuul tavırlarını ve benim olmasan kara toprağın ol değil de sen yeterki mutlu ol demesini sevdim. bi de nico vardı tam bi beyefendi kediydi kendisi (: anime romantik macera tadında, 12 bölümlük kısacık bişiydi. bana tamamlanmış hissi vermediği için pek de sevmedim, ay sevdiğim en önemli kısmı son jeneriğiydi bütün taşlar cıbıl cıbıl uykudalar (:

en son izlediğim anime ise adını çok kez duyaraktan karar kıldığım death note (ölüm defteri) oldu. neresinden başlasam bilemiyorum ama çok çok sürükleyici, polisiye tarzında bi anime olması nedeniyle ben bayıldım. ha bi noktadan sonra baştaki tadı vermedi ama yine de adını lekeleyemedi. bir gün ölüm meleğinin canı çok sıkılır ve insan dünyasına inip oynamaya karar verir bunun için de ölüm defterini dünyaya fırlatır. bu defteri de çok zeki olan light adındaki delikanlımız alır, önce olmaz der ama sonra sinirlenir bi dener ve o denemeyle olayların fitilini yakmış olur. şimdi bu light kişisinin adı kira olur ve haliyle yakalanması gerekmektedir bunun için de dünyanın en iyi gizli dedektifi olan sevgili "L" ile çalışılmalıdır. sevgili dediğimden de anlaşılcağı üzere ben L taraftarıyım. L de çok çok zeki olan biriydi ve baştan beri aslında kiranın kim olduğunu biliyodu ama işte dizi yürüycek ya (: L'i sevdim çünkü oturuşu aynı ben, ben de öyle otururum sandalye, koltuk tepelerinde ya da ayaklarımı kıçımın altına alcam asla hanfendi gibi oturamam (: bi de sürekli bişiler yemesi yok mu o da isteyip te olamayan bendim. animede kira ile L'in biribirini yakalama çalışmaları, yaptıkları akıl oyunları, stratejileri hepsi öyle güzel kurgulanmış ki bayıldım. daha sonra diziye ikinci kiralar, yardımcı L'ler de girip işi iyice karıştırıyolar ve ortaya beklentimin çok çok üzerinde bi anime çıkarıyolar. ah bi de ölüm meleği ryuk'u çok sevdiğimi de ekleyelim.şimdilik bu kadar (:

6 yorum:

  1. bu sendroma ne zaman nerede nasıl yakalandın:D
    playfull kiss i de izlemelisin ama:D

    YanıtlaSil
  2. hiç sorma, sanırım bünyeye çok fazla doz yükledim
    ama geçmek üzere şükür ki (:
    dizinin hazırına konduğum halde nedense izleyemedim, başrole bofda pek ısınmamıştım belki ondandır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haa aşırı dozdan yani bende hiç deneyimlemedin sandım:D

      Sil
    2. yok yok çok pis denedim hem de (:

      Sil
  3. Daha dün akşam bunu konuştuk, kuzenim yıllardır Anime hayranı ve hepsinden haberi var. Bana ilk önerdiği Ölüm Defteri olmuştu ve bende hiç kalkmadan nerdeyse bütün seriyi izlemiştim. Çok etkileyici çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anime hastalık gibi ya bi bulaştınmı tamamdır. dediğin gibi kesinlikle etkileyiciydi.

      Sil